«Нова реальність вплинула на ставлення людей до моди»

Лілія Літковська

дизайнерка одягу та засновниця бренду LITKOVSKAYA

Нова реальність, у якій ми всі опинилися після пандемії, змінила правила гри в модній індустрії: бренди почали переходити на принципи sustainable у виробництві та впроваджувати нові технології, при цьому збільшуючи активність у мережі.

Своїми думками щодо змін в індустрії моди поділилась Лілія Літковська, дизайнерка одягу та засновниця бренду LITKOVSKAYA.

Які канали просування з використанням нових технологій варто вибрати модним брендам (ігри, соціальні мережі, відеоконтент і т. ін.)?

Перше, на що необхідно зробити ставку модним брендам, — соціальні мережі. Це швидкий зв'язок і презентація вашого продукту. І тут так само швидко можна отримати фідбек і зрозуміти, чи продовжувати заглиблюватися в якесь питання або прийняте рішення.

Костюм, LITKOVSKAYA

Що ви думаєте про віртуальний одяг? Чи є у нього майбутнє і яке?

У модній індустрії все так швидко змінюється: наряди, колекції, сезони — а нові технології призупинили цей процес. Це такий собі напрямок в sustainable, завдяки якому споживачка не купує чергову (соту за ліком) сукню, щоби бути найкрасивішою та наймоднішою на вечірці. Наприклад, віртуальний одяг — це можливість зробити фото і постати у зовсім новому образі, не завдаючи при цьому шкоди навколишньому середовищу. Не знаю, наскільки віртуальний одяг укоріниться в моєму житті, але у світі навколо, я думаю, він буде існувати.

Наскільки доречно використовувати передові технології в моді (віртуальний одяг, технології доповненої реальності, NFT, 3D-друк) на українському ринку? Чи готовий наш покупець до таких змін?

Україна — частина великого світу, і у нас все відбувається так само швидко і яскраво, як і в інших країнах. Це доводять безліч наших компаній, які створюють подібні технології для всього світу. Я впевнена, у нас все буде приживатися так само, як і всюди. Я не поділяю Україну і решту світу. Якщо говорити про технології та віртуальну реальність, то тут людство перебуває в одному великому океані.

Як нова реальність вплинула на моду і ставлення покупців до неї?

Нова реальність (період після пандемії) вплинула на ставлення людей до моди. Багато хто почав ставитися до покупок більш свідомо, почали купувати менше, але вкладати в дорожчі речі, які мають певну цінність. Для покупців стало важливим купувати одяг, який прослужив би не один місяць або сезон, а залишився в їх гардеробі надовго. Ця тенденція змінила підхід модних будинків до створення одягу. Ми стаємо «чистіше», і це радує! Коли ми з Lenovo починали роботу над колекцією, у нас було кілька ідей співпраці та реалізації наших спільних цінностей. Мені було приємно, що команда Lenovo прийняла рішення і проголосувала за ідею з глибоким змістом, віддавши перевагу Artisanal.


Компанія Lenovo та український бренд LITKOVSKAYA представили колаборацію — капсульну колекцію чохлів для ноутбуків флагманської серії YOGA. Аксесуари виготовлені в унікальній техніці, яку команда Лілії Літковської використовує в демікутюрній лінійці ARTISANAL.


Чи зможе модна індустрія рано чи пізно зовсім відмовитися від реклами в друкованих виданнях і живих показів? І чи замінять їх технології доповненої реальності?

Я не знаю, як можна відмовитися від живих показів, тому що випуск одягу — це творчість, а творчість — це любов і енергія, яка не може існувати в якійсь площині або бути ув'язнена в метал/екран. Штучний інтелект, VR, AR — все це прекрасно, але шви, лінії, грацію можливо передати тільки в офлайні. Я не знаю, як світ зможе відмовитися від живих показів, концертів, перформансів, театрів та іншого. Я не відмовлюся від цього і буду стояти до останнього, щоб все це існувало в реальності. Але варто зазначити, що у віртуальному світі однозначно відбудеться своя трансформація. І вже глядачеві вибирати, до чого схилятися.

Ноутбуки бренду YOGA від Lenovo створені для поціновувачів стилю та інновацій. Адже кожна деталь ноутбуків YOGA 9, YOGA 7, YOGA Slim 9 і YOGA Slim 7 говорить про їхню індивідуальність: чи то витончене металеве шасі, тканинні або шкіряні кришки екранів, трендові колірні рішення корпусу.

Новинки YOGA створені, щоб зробити життя свого власника простіше за допомогою "розумних" можливостей, які економлять час.


Для творчих користувачів деякі моделі оснащено стилусом, який ховається у пристрій. Сенсорний екран стане найзручнішим полотном у моменти натхнення. Ноутбуки YOGA від Lenovo – стильні та розумні, створені для тих, хто задає тренди повсякдень.